Definiţie: sistem terapeutic dezvoltat de dr. Pistor, medic francez, în urmă cu 50 de ani. Constă în tratamente injectabile în ţesutul mezodermic şi a fost folosit iniţial în tratarea celulitei şi a adipozităţii localizate. Ulterior, metoda a fost extinsă şi la alte afecţiuni (reumatice, cosmetice, medicale).

Denumiri alternative: mesoterapie, mezoterapie, meso therapy, mesa therapy, mesatherapy, meso, mesotherapay, mesotherapie, mezatherapy, meza therapy, mezatherapie, meso therapie, mezotherapy, mezo therapy.

Ţesutul mezodermic, definiţie: foiţa embrionului aflată între endoderm şi ectoderm. Se formează în săptămâna a treia de la gestaţie, când are loc gastrulaţia [formarea ectodermului sau ectoblastului, mezodermului (mezoblastului), endodermului (endoblastului) – cele trei foiţe primitive fundamentale a embrionului; din aceste foiţe se vor dezvolta toate organele, sistemele, ţesuturile viitorului făt)] şi debutul organogenezei (formării organelor).

Evolutia mezodermului: din acesta se formează notocordul, sistemul osos, sistemul muscular, stratul muscular al stomacului şi intestinului, sistemul excretor, sistemul limfatic şi circulator, sistemul reproducător (cu excepţia celulelor germinale), dermul pielii, fasciile care căptuşesc cavităţile corpului, cortexul glandei suprarenale.

Practic, în mezoterapie se foloseşte calea intradermică, subdermică şi subcutanată superficială pentru administrarea unor substanţe cu scopurile: slăbire (topirea grăsimii subcutanate), tratamentul ridurilor, tratamentul vergeturilor, lifting cutanat, tratamentul excesului ponderal, tratamentul lipodistrofiilor.

Mezoterapia clasică: utilizează cockteiluri formate din 3 sau mai multe substanţe medicamentoase alese după criterii precise. Pentru tratamentul celulitei se folosesc diferite medicamente injectabile, precum Acetil- L Carnitina, Cofeina, Acid hialuronic, Triac, asociate cu Procaina. Substanţele ce se injectează aparţin următorelor clase: vasodilatatoare, antiinflamatoare, decontracturante, relaxante musculare, enzime proteolitice, substanţe biologic active inclusiv vitamine, minerale, extracte din plante, vaccinuri, hormoni, blocanţi hormonali, anestezice. Injectările se fac manual sau cu ajutorul unor aparate de injectare automată. Se fac injecţii în zonele bolnave în număr de la câteva zeci la 200. Tratamentul se face în şedinţe săptămânale (o şedinţă/săptămână), în număr de 4-6 săptămâni la rând, apoi o şedinţă de întreţinere la 2-3 luni.

Mezoterapia după metoda Guna: este o metodă revoluţionară de tratament, care combină mezoterapia, homeopatia şi acupunctura. Constă în injecţii de remedii homeopate, alese pentru fiecare tip de afecţiune, în puncte de acupunctură locale şi generale, cât şi în puncte care nu sunt de acupunctură, aflate în zona bolnavă.

Avantajele mezoterapiei dupa metoda Guna:
  1. Reactiile adverse (colaterale, toxice, alergice) sunt inexistente;
  2. Efectul este predictibil si conform cu ceea ce este asteptat in urma terapiei;
  3. Efectul este repetabil;
  4. Combina efectele acupuncturii cu cele ale homeopatiei si mezoterapiei;
  5. Aplica simultan si integrat 3 metode de tratament extrem de eficienta fiecare in parte luata separat;
  6. Contine remedii nefolosite pana acum in practica medicala (interleukine, mediatorii inflamatiei);
  7. Constituie o medicina bazata pe evidente;are deja recunoastere oficiala, trecand pragul redutabil al FDA (Foood and Drug Administration, cea mai severa organizatie din lume pentru aprobarea a orice este folosit in practica medicala);
  8. Contine elemente inovatoare, care unifica conceptii medicale complet diferite de abordare a omului si bolilor sale;
  9. Constituie un pas important spre o fiziologie, fiziopatologie, farmacognozie si farmacodinamie a viitorului;
  10. Este o parte integranta a unui sistem nou, revolutionar, integrator in practica medicala si suportul stiintific al medicinii bazate pe dovezi;
  11. Integreaza fiinta umana pe plan psihic (mental), neurologic, endocrin si imun;
  12. Abordeaza biologia din punct de vedere al reglarii fiziologice, fiind astfel o medicina a dozelor mici, fiziologice, la care se fac reglarile obisnuite in corpul uman;
  13. Deschide calea comunicarii dintre discipline ce par atat de diferite (medicina alopata, ortodoxa si cele complementare, cum sunt acupunctura si homeopatia).
Medicina estetică fiziologică: este aplicaţia în medicina estetică a medicinii reglării fiziologice (metoda Guna) şi combinaţia dintre mezoterapie, acupunctură şi homeopatie plus elementele noi aduse de autori (mediatorii inflamaţiei, hormoni şi factori de creştere, preparaţi după o metodă inovatoare).

Terapia durerii (tehnica Guna): este aplicaţia în toate bolile inflamatorii, articulare, periarticulare, musculare, neurologice (nevralgii) şi alte tipuri de durere. Combină mezoterapia, homeopatia şi acupunctura şi derivă din aceeaşi înţelegere prin medicina reglării fiziologice.

• Guest - violeta scrociob

sunt beneficiarul unui astfel de tratament; inca de la prima sedinta a dat rezultate incredibile din punctul meu de vedere, rezultate pe mai multe planuri pe care nu le-am simtit niciodata pana acum oricate tratamente am facut( tratamente chiar agresive). merita incercat felul acesta de tratament net superior altor tratamente.

• Guest - irina clau

pentru ce tip de afectiuni se foloseste?

Short URL:
  • pentru ce tip de afectiuni se foloseste?
    <br />Raspunsul il postez ca pagina urmatoare la ceea ce am postat pana acum despre mezoterapie si metoda mezoterapeutica pe care o practic.

• Guest - violeta rizea

Acest tratament este extraordinar de eficient actionand de la prima sedinta,tinand cont ca aveam dureri foarte mari de spate si migrene groaznice care persistau sub alte tratamente.Pot sa spun ca sunt foarte bucuroasa ca am scapat de ele si va multumesc foarte mult !

• Guest - ileana

Târgu Jiu, Romania

buna ziua, doream sa stiu daca prin mezoterapie pot scapa si de o cervicala f.urita , mereu cu dureri de ceafa si ameteli. Va multumesc

• Guest - ZDG

Hair curls in lush hair extensions the hair piece, curly hair naturally simple, curly hair in the ponytail is also a very remy hair extensions pure student hair style, with Qi Liu hair piece more sweet and lovely. Hair curly hair hair piece, spiral human hair extensions curls hair tails hot ponytail, the shape is very unique, this hair piece also deliberately leave hair extensions online the hair tail of the cauda equina, after wearing like a normal pony tail hair into a ponytail .